مراحل تولید سینی کابل

انتخاب ورق در تولید سینی کابل

به دو شیوه میتوان از ورق درجهت تولید سینی کابل بهره برد. ورق هایی که در ساخت سینی کابل مورد استفاده قرار میگیرند یا از نوع ورق فولادی سیاه و یا ورق گالوانیزه سرد می باشد. کیفیت ورق های تولید شده نیز بایکدیگر متفاوت می باشد و دارای درجه بندی های مختلف نظیر گرید A گرید B و … می باشند. در تولید سینی گالوانیزه گرم هر چقدر ورق فولادی سیاه یا روغنی کیفیت بالاتر و سطح صاف تری داشته باشد ،میزان روی بری کمتری داشته ، لذا هزینه تمام شده را برای خریدار و تولید کننده به مراتب پایین تر می آورد و محصول تولید شده از کیفیت بالاتری نیز برخوردار خواهد بود. همچنین در محصولات گالوانیزه سرد که فلز روی در آن ضخامت کمتری نسبت به محصولات گالوانیزه گرم دارد ، کم بودن میزان روی بر روی سطح فولاد باعث زودتر زنگ زدن سطح فلز خواهد شد، لذا کیفیت ورق مورد استفاده بسیار حائذ اهمیت است و توصیه می گردد در صورت استفاده در مناطق با رطوبت متوسط به بالا از ورق گرید A استفاده گردد.

مراحل تولید سینی کابل

استفاده از تجهیزات پیشرفته جهت ساخت سینی کابل بسیار مهم و حائز اهمیت است . از آن جایی که سینی کابل را میتوان با تجهیزات ورق کاری ساده نیز ساخت لذا در بازار ایران تفاوت کیفیتی بین سینی کابلها بسیار زیاد است که دلیل اصلی آن استفاده از تجهیزات ورق کاری ضعیف است . به طور کلی مراحل تولید به صورت زیر می باشد:

  • برش ورق سینی کابل : ورق هایی که در ساخت سینی کابل مورد استفاده قرار میگیرند از نوع ورق فولادی سیاه و گالوانیزه فابریک می باشد.
  • سوراخکاری ورق سینی کابل
  • خمکاری
  • جوشکاری سینی کابل: قطعات سینی کابل ، درصورت نیاز به جوشکاری به واحد جوش ارسال میگردند و با توجه به نوع وضخامت ورق مورد استفاده توسط دستگاه جوش جوشکاری میگردند.
  • بازرسی قطعات سینی کابل:

الف) بازرسی اولیه سینی کابل
ب) بازرسی در حین تولید سینی کابل
ج) بازرسی سینی کابل پس از عملیات گالوانیزاسیون
د) بازرسی نهایی سینی کابل

مراحل تولید سینی کابل-1

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button
× پشتیبانی