پادکست نردبان کابل

 عناوین :

 

نردبان کابل سازه ای فلزی و بسیار مقاوم است که برای نگهداری و هدایت کابل های برق در مسیرهای عمودی و افقی در مجتمع های مسکونی، تجاری و یا صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. این سازه ها در اندازه های مختلفی تولید شده و از نظر متریال و جنس فلزی که در آنها به کار رفته است نیز تنوع بالایی در آنها به چشم میخورد. تابان پارس، ارائه دهنده انواع نردبان کابل فلزی با روکش گالوانیزه گرم و سرد در ادامه به معرفی ویژگی های این محصولات پرداخته و قیمت و معیارهای انتخاب و همچنین، خرید لدر کابل را بررسی خواهد نمود.

 

نردبان کابل چیست؟

 

یکی از موارد بسیار مهمی که در هدایت و انتقال کابل های برقی و مخابراتی وجود دارد، حرارت بسیار بالایی می باشد که برخی از آنها از خود تولید می کنند. این حرارت به مرور می تواند به روکش سیم ها آسیب وارد نموده و خطراتی را به همراه داشته باشد. به همین دلیل از تجهیزات مختلفی برای قرار گرفتن کابل ها بر روی آنها و داشتن تماس با دیوار و تبادل دمایی مناسب استفاده می شود که از مهم ترین آنها می توان به نردبان کابل برقی اشاره نمود. همان طور که از نام این تجهیزات مشخص است؛ سازه ای فلزی شبیه به نردبان است که پله های به کار رفته در آنها از میله های بسیار مقاومی تشکیل شده اند که درون ریل های نصب شده روی جداره های سازه قرار گرفته اند. این میله ها با توجه به نوع نردبان اغلب در فاصله های 25 سانتی متری از یکدیگر قرار گرفته و کابل های برق با بست های مخصوص روی آنها محکم میشوند.

با توجه به اینکه هدف اصلی از به کار بردن این سازه در فرآیند سیم کشی ساختمان ها، هدایت کابل ها در مسیرهای مختلف عمودی و افقی می باشد و ساختاری شبیه به نردبان دارد، به همین دلیل به آنها لدر کابل Cable Ladder نیز گفته می شود.

 

نردبان کابل-تابان پارس

نردبان کابل چگونه تولید می‌شود و کاربرد آن چیست؟

خرید نردبان کابل برای افرادی که در صنعت ساختمان‌سازی فعالیت می‌کنند، امری واجب است. نردبان کابل یک سازه فلزی و بسیار مقاوم است که از آن برای نگهداری و هدایت کابل‌های برق درون اسکلت ساختمان استفاده می‌کنند. از همین رو، مهم است تا خرید نردبان کابل از برند و فروشگاهی معتبر انجام شود؛ چرا که هرگونه ایراد در برق‌کشی ساختمان، می‌تواند امنیت ساکنان آن را تهدید کند. خرید نردبان کابل به صورت آنلاین باید با دقت بیشتری انجام شود. شما می‌توانید با خیال راحت برای خرید نردبان کابل به تابان پارس اطمینان کنید. در این مطلب از تابان پارس، قصد داریم تا شما را با نحوه تولید نردبان کابل مناسب و همچنین خرید اینترنتی آن آشنا کنیم. پس تا انتهای این مطلب با تابان پارس همراه باشید.

نحوه تولید نردبان کابل

خرید نردبان کابل با کیفیت، سبب می‌شود تا برق‌کشی ساختمان شما از هر لحاظ به بهترین شکل ممکن انجام شود. در واقع، خرید نردبان کابل مناسب برای امنیت ساختمان شما ضروری است. در این قسمت از مقاله تابان پارس، نحوه تولید نردبان کابل را برای شما توضیح داده‌ایم. در ادامه نیز به شما گفته‌ایم که چگونه می‌توانید با خیال راحت برای خرید نردبان کابل مناسب اقدام کنید. مراحل تولید نردبان کابل به شرح زیر است:

برش ورق نردبان کابل

برای تولید نردبان کابل، از ورق‌های فولادی مشکی و یا گالوانیزه فابریک استفاده می‌شود. در مرحله اول از تولید نردبان کابل، این ورق‌ها باید به شکلی مناسب برش خورده شوند. برش قطعات به وسیله دستگاه برش دارای مدار NC و در طول‌های 2 و 3 متر انجام می‌گیرد. شما می‌توانید در خرید نردبان کابل، سایز قطعه را به صورت سفارشی تعیین کنید. متراژ سفارش‌شده‌ای که در زمان خرید نردبان کابل مرسوم است، یک متر گزارش شده است. 

 

 

انواع نردبان کابل

لدرهای مورد استفاده در محیط های صنعتی و مجتمع های مسکونی با توجه به ویژگی ها و شرایط محیط ممکن است با هم تفاوت هایی داشته باشند که اصلی ترین تفاوت در متریال به کار رفته در آنها است. به منظور افزایش مقاومت و طول عمر این سازه ها و همچنین نیاز به قدرت تحمل وزن بالا، برای ساخت بدنه این نردبان ها از فلز استفاده می شود. اغلب فلزات مورد استفاده برای این تجهیزات در برابر نم و رطوبت دچار زنگ زدگی و خوردگی میشوند و به همین دلیل روکشی از روی بر روی آنها قرار میگیرد. به فرآیند روکش دار شدن ورق و سازه های فلزی اصطلاحا گالوانیزه گفته میشود. بر همین اساس دو نوع رایج از نردبان های گالوانیزه کابل برق مورد در بازار موجود می باشند که عبارتند از:

 

نردبان کابل گاوانیزه سرد

 

ضعیف ترین نوع نردبان کابل برق گالوانیزه نمونه هایی می باشند که بدون حرارت دهی و غوطه ور شدن در حوضچه روی مذاب تولید می شوند. این سازه ها دارای روکش گالوانیزه سرد بوده و از نمک روی برای روکش دار شدن آنها استفاده می شود و به همین دلیل روکش آنها ضخامت زیادی نداشته و در برابر خراشیدگی مقاومت کمی دارند.

 

نردبان گالوانیزه گرم

 

بهترین و مقاوم ترین لدر کابل برق دارای روکش گالوانیزه گرم می باشند که در مراحل تولید آنها از روی مذاب استفاده شده و پس از وارد شدن ورق های فلزی به آنها، حرارت دهی انجام میشود. نتیجه این روش تولید روکش ضخیم و بسیار مقاومی از روی بر سطح بدنه سازه می باشد که باعث می شود تا در برابر نم و رطوبت، نوسانات دمایی و همچنین خراش مقاوم بوده و طول عمر بالایی نسبت به لدر کابل گالوانیزه سرد داشته باشند.

 

لدر کابل گالوانیزه رنگی

 

بدنه اصلی این نردبان ها فلزی می باشد، اما بدون روکش گالوانیزه مورد استفاده قرار میگیرند. به منظور حفظ بدنه فلزی در برابر نم و رسوب از رنگ های مخصوص استفاده میشود و به همین دلیل مقاوت بسیار کمی نسبت به لدر کابل گالوانیزه دارند.

 

سه نکته مهم درباره نردبان کابل

 

نکاتی که قبل از خرید این نوع نردبان باید به آن‌ها توجه کنید و با رعایت آن‌ها می‌توانید با اطمینان بیش‌تری خرید کنید به شرح زیر است :

تعیین مسیرهای کابل کشی: قبل از شروع نصب کردن این نوع نردبان باید مشخص کرد که سیم‌ها دارای چه مبدا و چه مقصدی می‌باشند. این کار باعث می‌شود تا نیاز ما برای خرید زانویی، سه راهی، چهار راهی و هر گونه اتصالات اضافه، واضح و روشن شود.

تشخیص و رفع تمامی مخاطرات ایمنی: ابتدا باید مشخص کرد که آیا در محیط امکان آسیب به سیم‌ها و رخ دادن آتش سوزی وجود دارد یا خیر. قبل از خرید نردبان باید هر چیزی را که امنیت ساکنین و سیم‌ها را به خطر می‌اندازد را رفع کرد.

بررسی محیط: باید محیطی را که قرار است سینی کابل در آن نصب شود را کاملا مورد ارزیابی قرار داد. این کار باعث می‌شود تا ارتفاع مورد نیاز این نوع نردبان و فضای اشتغالی مشخص گردد.

 

نصب نردبان کابل

 

از این نوع نردبان برای انتقال کابل به داخل کارخانجات و ساختمان مسقف فلزی و در محیط‌ های بیرونی و در مکان‌هایی که دارای سقف است استفاده می‌شود. این نردبان از ورق گالوانیزه تولید می‌شود. مراحل نصب با ترتیب زیر می‌باشد:

 

نردبان کابل-تابان پارس

 

مشخصات فنی نردبان کابل

 

در ساختار این سازه دو ریل فلزی در نظر گرفته میشود که روی جداره آنها سوراخ هایی با فاصله از یکدیگر قرار گرفته است تا روی دیوار یا انشعابات نصب شوند. میله یا ورق های مقاوم به عنوان پله با عرض های مختلف در فاصله های حدود 25 سانتی متر روی این ریل ها قرار گرفته و متصل میشوند. از مهم ترین ویژگی های فنی نردبان کابل می توان به عرض و طول آنها اشاره نمود. عرض این نردبان ها از 5 سانتی متر شروع شده و تا 100 سانتی متر نیز تولید می شود و عرض این سازه ها با توجه به محیط نصب آنها و همچنین تعداد کابل های نصب شده بر روی پله ها تعیین می گردد.

لدر کابل های مورد استفاده در بخش های صنعتی و مسکونی سه متر طول داشته و با کمک اتصالات مختلف به یکدیگر متصل شده و در مسیرهای مورد نظر قرار میگیرند. همچنین لازم به ذکر است که میزان ضخامت ورق های به کار رفته برای این سازه ها متفاوت بوده و اغلب حدود 3 میلیمتر می باشند که به عرض سازه بستگی دارد. از دیگر موارد بسیار مهمی که در تولید این نردبان ها به آن توجه می شود، عمق یا همان ارتفاع دیواره ها می باشد که ارتباط مستقیم با تعداد کابل های نصب شده بر روی نردبان دارد، به طوریکه هر چه عمق سازه بیشتر باشد، تعداد کابل بیشتری بر روی آن نصب میشود. عمق 4 تا 15 سانتی متر از بازه های رایج برای این سازه ها می باشد.

 

پله ها

 

پله های موجود در نردبان کابل معمولاً با حفظ فاصله های ۲۵ سانتیمتری نسبت به یکدیگر ساخته می شوند اما امکان دارد به درخواست مشتری این فواصل تغییر نماید . پله ها جدا از ایجاد استحکام بر روی نردبان، امکان بسته شدن کابل بر روی نردبان را نیز فراهم مینماید. عموماً کابل ها از طریق بست های مخصوص ( بست چنگکی ) به پله ها متصل می گردند. به طور استاندارد، شاخه های این محصول به صورت ۲ متری ساخته می شوند، اما در صورتی که مشتری درخواست ساخت این نردبان ها با طول ۳ متر را داشته باشد، این کار توسط تولید کننده قابل انجام می باشد.

 

متعلقات

 

نردبان کابل جدای از شاخه های مستقیم ، دارای انواع و اقسام متعلقات نیز می باشد که به عنوان مثال می توان به قطعاتی نظیر : زانو ، سه راهی ، چهار راهی ، زانوی عمودی ( بند )، اتصالات رابط، قطعه کاهنده و یا … اشاره نمود. بعضاً امکان دارد با توجه به محل نصب نردبان های کابل و یا درخواست مشتری ، کلیه قطعات نیازمند رنگ آمیزی باشند که در این صورت می توان نردبان ها را با پوشش الکترواستاتیک کوره ای رنگ آمیزی نمود .

 

 
 

انواع اتصالات

 

 

طول

2 متری : با 7 پله که فاصله هر پله با پله دیگر 25 سانتی متر می باشد .
3 متری : با 10 پله که فاصله هر پله با پله دیگر 25 سانتی متر می باشد .
نوع پله ها به صورت ریل های بست چنگالی می باشد که با پیچ و مهره و واشر تخت و فنری مونتاژ می شود .

 

مشخصات

 

عرض نردبان های کابل بین 5 تا 100 سانتی متر می باشد .

ضخامت ورق 0.7 میکرون تا 3  میلی متر می باشد .

نوع پوشش

 

 

کارایی

 

برای نصب کابل کامپیوتر ، کابل های ارتباطی کابل های ترموکوپل و کابل های کنترل از سیستم های بسیار حساس است. برای نصب کابل های قطر بزرگ ، به ویژه ولتاژ بالا ، کم ولتاژ و کابل های برق قابل استفاده می شود .

 

تفاوت عمده نردبان کابل و سيني کابل در چيست؟

 

همان طور که از نام این دو سازه مشخص است، سینی کابل کاملا مسطح می باشد که سوراخ هایی روی آن ایجاد شده و کابل ها توسط بست بر روی آنها ثابت می شوند. در مقابل، نردبان ها، سازه هایی هستند که دو طرف آنها باز بوده و میله های شبیه به پله که با فاصله از هم قرار گرفته اند، وظیفه نگهداری کابل ها را بر عهده دارند.

 

بیشتر بخوانیم : تفاوت نردبان کابل و سینی کابل در چیست ؟

 

قيمت نردبان کابل برق

 

قیمت نردبال کابل برق با توجه به جنس سازه، عرض و ارتفاع و عمق آنها تعیین می گردد. با توجه به نوساناتی که در بازار فلزات وجود دارد، برای استعلام قیمت لدر کابل می توانید با گروه پارس تابان تماس بگیرید.

شرکت تابان پارس با بهره گیری از توانایی و تجربیات مدیران ارشد خود و با بکار گیری فوق هوشمند ترین تجهیزات مهندسی در راستای طراحی ، تولید و اجرای پروژه های برق صنعتی و ساختمانی فعالیت خود را آغاز نموده است. هم اکنون با افتخار محصولاتی را در زمینه صنعت برق از جمله : انواع تابلوهای برق ، سینی کابل ، اتصالات و سیستم های نگهدارنده سینی کابل ، نردبان کابل ، انواع لوله ی فولادی برق و دیگر تجهیزات برقی نظیر لوله های pvc و upvc برق را عرضه نموده ایم تا بتوانیم رضایت مشتریان عزیزمان را جلب بنماییم.

 

انتخاب درست نردبان کابل و راهنمای خرید نردبان کابل مناسب

در خرید نردبان کابل، نکات مهمی وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کنید. برای خرید نردان کابل، باید بدانید که نیاز شما دقیقا چیست؟ ابتدا باید بدانید خرید نردبان کابل برای کدام قسمت از ساختمان شما ضروری است. در شرایطی که قرار است نردبان کابل را برای محیط‌های بدون سقف استفاده کنید، باید به نکات زیر توجه کنید:

خرید نردبان کابل دارای عایق‌ و آبکاری برای محیط‌های بدون سقف ضروری است؛ چرا که از پوسیدگی و زنگ‌زدگی آن جلوگیری می‌کند.

در زمان خرید نردبان کابل، حتما به پوشش این قطعه دقت کنید. بهترین نوع پوششی که در خرید نردبان کابل می‌توانید تهیه کنید شامل گالوانیزه، گالوانیزه گرم و پیش گالوانیزه هستند.

اگر قصد خرید نردبان کابل را دارید، حتما به ابعاد و سایز مورد نیاز خود دقت کنید. در خرید نردبان کابل می‌توانید از ابعاد سفارشی مخصوص خودتان استفاده کنید. این نوع خرید نردبان کابل با سفارش شخصی شما به تولیدکننده انجام می‌شود.

در خرید نردبان کابل نیز به فاصله پله‌ها هم دقت کنید. معمولا این فاصله 25 سانتی‌متر در نظر گرفته می‌شود. با این حال در هنگام خرید نردبان کابل می‌توانید حتی فاصله پله‌ها را سفارشی تعیین کنید.

باید دقت کنید که نردبان کابل شما، مناسب فضایی باشد که از آن استفاده می‌کنید. برای مثال، نردبان کابل مورد استفاده در کابل‌کشی سبک، باید از ورق فلزی گالوانیزه به ضخامت 1 تا 2 میلی‌متر استفاده شود. همچنین پهنای کناره 40-50 میلی‌متر برای تحمل پایین‌تر ساخته می شوند.

لازم است بدانید که برای کابل کشی سنگین از ورق گالوانیزه با ضخامت 2 میلی‌متر استفاده می‌شود. همچنین پهنای کناره 100 میلی‌متر برای تحمل بار بیشتر تولید می‌شود.

 

کاربردهای نردبان کابل

برخی از سیم‌های برق بر اثر عبور جریان برق به شدت داغ شده و از خود حرارت بروز می‌دهند. از نردبان کابل برای عبور کابل‌ها کنترل و فرمان و انتقال قدرت آن‌ها استفاده می‌شود. همچنین خرید نردبان کابل برای نظم‌دهی به تعداد زیادی سیم در اسکلت ساختمان کمک می‌کند. وظیفه اصلی نردبان کابل، محافظت از سیم‌های برق است. از آنجایی که سیم‌های برق اجزای حساس و خطرزایی هستند، خرید نردبان کابل برای محافظت از آن‌ها ضروری است. استفاده از نردبان کابل برای سیم‌هایی که تا مسافت طولانی کشیده شده‌اند، واجب است. استفاده از نردبان کابل، هرگونه تعمیرات مربوط به سیم‌های برق را آسان کرده است. همچنین به وسیله این قطعه می‌توان سیم‌های برق را در جای خود محکم کرد تا دچار افتادگی و آویزان‌شدگی نشوند. به طور غیرمستقیم، استفاده از نردبان کابل، طول عمر سیم‌های برق را افزایش می‌دهد.

سفارش اینترنتی و راهنمای خرید نردبان کابل

در سایت تابان پارس، تمامی شرایط را برای خرید نردبان کابل برای شما فراهم کرده‌ایم. اگر در رابطه با خرید نردبان کابل و همچنین انتخاب نوع آن تردید دارید، می‌توانید با کارشناسان تابان پارس تماس حاصل نمایید. برای تهیه نردبان کابل می‌توانید به صفحات فروش سایت تابان پارس مراجعه کنید. همانطور که گفتیم، خرید نردبان کابل باید از فروشگاه معتبر صورت پذیرد. به شما اطمینان می‌دهیم که در سایت تابان پارس، می‌توانید بهترین نوع نردبان کابل را تهیه کنید. خرید نردبان کابل از سایت تابان پارس به صورت اینترنتی انجام می‌شود. برای اطلاعات بیشتر در رابطه با قطعه موردنظر خود، می‌توانید با واحد فروش تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

1نردبان کابل چیست؟
نردبان کابل ساختاری فلزی است و از دو ریل جانبی تشکیل شده است که توسط رینگ‌های مختلفی به هم وصل شده‌اند. این نوع نردبان با اتصالات مختلف و بخش‌های طولانی و مستقیم طراحی شده که باعث می‌شود سطوح یا جهت‌های سیم کشی از هر گونه تغییر بی نیاز باشند.
2قوی ترین محصول جهت حمایت از کابل چیست ؟
نردبان کابل از قوی‌ترین محصولات موجود جهت حمایت از کابل‌ها به حساب می‌آید. از آنجا که این نردبان، توانایی بیش‌تری را در مسافت‌های بسیار طولانی ارائه می‌دهد، توصیه می‌شود برای سرعت بخشیدن به پیشرفت پروژه و برای توزیع حجم زیاد کابل‌ها از آن‌ها استفاده شود.
3قبل از خرید نردبان کابل باید به چه نکاتی توجه کرد ؟

  • تعیین مسیرهای کابل کشی
  • تشخیص و رفع تمامی مخاطرات ایمنی
  • بررسی محیط

Post Views: 2,150
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button
× پشتیبانی