لوله فلکسی بل در دنیای امروز به یک ابزار مهم در صنعت برق تبدیل شده‌اند. این لوله‌ها در انواع مختلفی تولید می‌شوند و کاربردهای فراوانی دارند. به علت خاصیت‌های شگفت‌انگیزی که این لوله‌ها دارند امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند. در مقاله پیش رو به بررسی مشخصات و کاربردهای این لوله‌ها  و انواع آن می‌پردازیم. تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

لوله فلکسی بل چیست؟

لوله فلکسی یکی از تجهیزات بسیار مهم برای سیم کشی ساختمان می باشد. امروزه اهمیت سیم کشی ساختمان بر کسی پوشیده نبوده و نیست، این تجهیزات ساختمانی باید در برابر رطوبت، خوردگی و آسیب های دیگر محافظت گردند؛ چرا که در این غیر این صورت خسارت های جانی و مالی بسیاری به وجود خواهد آمد.

لوله فلکسی بل لوله‌ای منعطف از جنس فلز است که برای محافظت و پوشش‌دهی کابل‌های برق از آن استفاده می‌شود. نام دیگر این لوله، لوله خرطومی است که در ساخت آن‌ها از آلومینیوم لمینیت و عایق پلی اتیلن استفاده شده است. در حال حاضر برای محافظت از سیم های برق در سیم کشی های ساختمانی از فلکسی بل یا همان لوله فلکسی استفاده می کنند. این ابزار بسیار کاربردی از آسیب ها و صدمات بسیار زیادی جلوگیری می کند. از همین رو در این مطلب ما قصد داریم کاملترین و جامع ترین اطلاعات مربوط به لوله فلکسی یا فلکسی بل را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. پس برای کسب آگاهی بیشتر در این زمنیه همراه ما باشید!

لوله فلکسی بل - تابان پارس

کاربرد لوله فلکسی بل چیست؟

لوله فلکسی بل کاربردهای زیادی در صنعت برق دارد. از این لوله‌ها برای پوشش‌دهی کابل‌ها در محیط‌های صنعتی و بیرون، تاسیسات الکتریکی که در محیط‌های مرطوب و یا دارای گردو غبار هستند، انواع سیستم‌های روشنایی، تابلو برق‌ها، اتصالات زیر زمینی و ماشین آلات، سقف‌ها و کف‌های کاذب، سیستم‌های تهویه، مدارات دوربین‌های مدار بسته و… استفاده می‌شود.

چرا بهتر است از لوله فلکسی استفاده کنیم؟

قبل از آنکه بگوییم چرا استفاده از فلکسی بل حائز اهمیت می باشد، بهتر است با کارایی و عملکرد آن آشنا گردیم.

در صنعت ساختمان سازی امروزه فلکسی بل را روکشی محافظتی به منظور جلوگیری از آسیب های وارده به کابل و سیم های به کار رفته در سیم کشی ساختمانی می شناسند. اما به طور دقیق تر باید بگوییم که  لوله های فلکسی نوعی کانل فلزی بوده که دارای سطحی مقطع و گرد می باشند، این لوله ها بسیار بلند هستند و وزن سبک آن ها اجازه می دهد به راحتی در پروژه های ساختمانی مختلف به کار گرفته شوند.

فلکسی بل از قابلیت انعظاف پذیری بالایی نیز برخودار است همین مسئله نیز یکی از دلایل استفاده از این وسیله در سیم کشی ساختمان می باشد. معمولا برای نصب این لوله به دیوار از یک سری بست مخصوص کمک می گیرند، بست ها با توجه به اندازه لوله انتخاب شده و دارای اندازه های متفاوتی هستند.

حال که به خوبی با فلکسی بل آشنا شدید بهتر است بدانید چرا استفاده از آن اهمیت بسیاری دارد. همانطور که می دانید زندگی امروزه بشر با جریان الکتریکی و برق دارای پیوندی ناگسستنی می باشد، برق جزو نیازهای ضروری زندگی بشر بوده و اهمیت وجود آن را نمی توان نادیده گرفت. تمام وسایل برقی موجود در منزل از برق استفاده کرده از همین رو اصلی ترین مرحله در ساختمان سازی سیم کشی و اتصال برق به واحد ها و نقاط مختلف ساختمان است. در این زمینه مهم ترین عاملی که باید رعایت گردد حفظ امنیت و سلامت کابل ها به منظور جلوگیری از آسیب ها و خطرات احتمالی می باشد، از همین رو اهمیت استفاده از لوله فلکسی بل مشخص می شود.

انواع لوله فلکسی بل

لوله‌های فلکسی بل با توجه به کاربردهای مختلفی که دارند در انواع مختلفی تولید می‌شوند و معمولاً به دو دسته کلی روکش‌دار و بدون روکش تقسیم می‌شوند:

لوله فلکسی بل بدون‌روکش

این لوله‌ها روکش PVC ندارند و معمولاً در محیط‌های داخلی از آن‌ها استفاده می‌شود.

لوله فلکسی بل روکش‌دار

این لوله‌ها برعکس نوع قبلی دارای روکش هستند و در محیط‌های بیرونی و صنعتی و… از آن‌ها استفاده می‌شود. لوله‌های روکش‌دار خود به چند دسته تقسیم می‌شوند:

انواع لوله‌های فلکسی بل خرطومی


برای خواندن مطالب درمورد سرسیم میتوانید:

انواع لوله‌های فلکسی بل خرطومی روکش‌دار

 

لوله فلکسی روکش ‌دار و بدون روکش

خرید لوله فلکسی باید با توجه به محل نصب آن انجام شود. برای مثال اگر قرار است در محیط داخلی از این قطعه استفاده کنید، باید اقدام به خرید لوله فلکسی بدون روکش کنید. خرید لوله فلکسی روکش‌دار اصولا برای محیط‌های روباز ضروری است. در این محیط‌ها به دلیل تاثیر بیشتر آب و هوا، امکان پوسیدگی این لوله فراهم می‌شود. مهم است تا اقدام به خرید لوله فلکسی با روکش pvc کنید تا قطعه آسیب نبیند. شما برای خرید لوله فلکسی روکش‌دار و بدون روکش، می‌توانید از سایت تابان پارس استفاده کنید. در سایت تابان پارس امکان خرید لوله فلکسی در انواع مختلف برای شما فراهم شده است. اگر در رابطه با خرید لوله فلکسی نیاز به اطلاعات بیشتر دارید، می‌توانید از کارشناسان تابان پارس کمک بگیرید.

مزایای لوله فلکسی نسوز

یکی از انواع لوله فلکسی، لوله فلکسی نسوز است. کاربرد اصلی لوله فلکسی نسوز به دور کابل‌های برق فشار قوی است. این نوع کابل به دلیل عبور جریان قوی برق، ممکن است از خود حرارت ساطع کنند. در این شرایط امکان آتش‌سوزی کابل‌ها وجود دارد. استفاده از لوله فلکسی نسوز می‌تواند تا حد زیادی این آتش را مهار کند و از فجایع احتمالی جلوگیری به‌عمل‌آورد. لوله فلکسی نسوز در برابر حرارت 260+ درجه سانتی‌گراد مقاوم است.

از دیگر مزایای لوله فلکسی نسوز می‌توان به انعطاف‌پذیری بالای آن اشاره کرد. این لوله به هیچ‌وجه تغییر شکل نمی‌دهد. همچنین وزن آن بسیار سبک است و به راحتی می‌توان آن را جابه‌جا یا نصب کرد.

از لوله فلکسی نسوز در موتورخانه‌ها و برای عبور هوای گرم حاصل از مشعل‌های موتورخانه نیز استفاده می‌شود. در صورتی که محیط صنعتی شما نیاز به خارج کردن بخارات گرم دارد، باید از لوله فلکسی نسوز برای خروج آن‌ها استفاده کنید. این کار سبب می‌شود تا احتمال آتش‌سوزی به صفر برسد.

لوله فلکسی بل - تابان پارس

مشخصات لوله فلکسی بل

لوله‌های فلکسی بل ویژگی‌های منحصر به فردی دارند که سبب شده یکی از پر کاربردترین ابزار در صنعت برق تبدیل شوند. این لوله‌ها دارای طول عمر بسیار بالایی هستند و همچنین انعطاف‌پذیری بسیار خوبی دارند. این لوله‌ها معمولاً سبک هستند و توانایی دفع رطوبت دارند. همچنین به گونه‌ای ساخته شده‌اند که در برابر کشش زیاد و چرخش زیاد به خصوص در هنگام نصب مقاوم باشند. لوله‌های فلکسی بل در برابر نور خورشید مقاوم هستند و در برابر اشعه خورشید از سیم‌ها و کابل‌ها محافظت می‌کنند. البته این میزان در لوله‌های خرطومی بدون روکش کمتر است. یکی از خواص جالب این لوله‌ها مقاومت و طول عمر بالا در محیط‌های خاص مانند محیط‌های اسیدی و قلیایی است. این لوله‌ها نصب بسیار ساده‌ای دارند و قادرند به طور خودکار الکتریسیته ساکن را تخلیه کنند. توانایی تحمل در شرایط سخت دمایی بسیار گرم و بسیار سرد و… سبب شده این لوله‌ها بسیار محبوب باشند. همچنین برای بستن این نوع لوله به دیوار باید از بست‌های مخصوص این کار استفاده کرد. بست‌های مورد نظر طبق سایز لوله‌ها هستند و با آن مطابقت دارند.

لوله خرطومی فلکسی بل

یکی از انواع پرکاربرد در بین لوله‌های فلکسی بل که مدل‌های مختلفی از آن نیز ساخته شده، لوله خرطومی است. لوله‌های خرطومی ممکن است فلزی یا پلاستیکی باشند یا دارای روکش و بدون روکش باشند. معمولاً نوع نسوز آن در برق‌کشی ساختمان‌ها استفاده می‌شود. بسته به نوع لوله خرطومی، مکان استفاده از آن متفاوت است. مثلاً از لوله خرطومی فلزی در سوله‌ها استفاده می‌شود و یا از لوله خرطومی فلزی مستحکم در سوله‌ها جایی که مدام در زیر پا قرار بگیرد، استفاده می‌شود. خرطومی‌های روکش‌دار فلزی با روکش پلاستیکی معمولاً در فضاهای بیرون کاربرد دارند؛ زیرا در برابر نور آفتاب، سرمای شدید و رطوبت مقاوم هستند. از نوع پلاستیکی این لوله‌ها در تابلوها برق‌ها استفاده می‌شود. خرطومی‌های شیلددار معمولاً در مکان‌هایی که امواج‌های مخابراتی زیاد است، برای جلوگیری از ایجاد نویز و تداخل امواج استفاده می‌شود

لوله فلکسی بل - تابان پارس
لوله فلکسی بل - تابان پارس

فروشگاه خرید انواع لوله فلکسی بل

شرکت تابان پارس، یکی از فروشگاه‌های معتبر در زمینه فروش انواع لوله‌های فلکسی بل است. شرکت تابان پارس علاوه برفروش محصولات، فعالیت‌های بسیاری انجام می‌دهد و پروژه‌های زیادی در دست اجرا دارد. همچنین یکی از تولیدکنندگان برتر در زمینه ساخت انواع لوله‌های خرطومی و فلکسی بل، سینی کابل، نردبان کابل، کلید مایا، کلید نستک، لوله فولادی، لوله گالوانیزه و… است.  این شرکت محصولاتش را با بالاترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت در اختیار مشتریانش قرار می‌دهد. زیرا رضایت مشتری را هدف اصلی کار خود می‌داند. تابان پارس در انجام پروژه‌های خود و تولید و فروش محصولاتش از افراد متخصص و کار آزموده استفاده می‌کند  و یکی از برترین و با کیفیت‌ترین شرکت‌های خدماتی در زمینه انواع تجهیزات برقی است. در حال حاضر شرکت تابان پارس دارای 101پروژه در حال انجام است و 55 پروژه خود را تکمیل کرده است. همچنین دارای 212 مشتری ثابت است که خود گواه کیفیت کار و خدمات ارائه شده شرکت تابان پارس است.

سفارش اینترنتی و خرید لوله فلکسی

در سایت تابان پارس، تلاش کردیم تا شرایط خرید لوله فلکسی در انواع مختلف را برای شما فراهم کنیم. برای خرید لوله فلکسی می‌توانید به صورت اینترنتی اقدام کنید. در صورتی که با بازرس ساختمان مشورت کرده و می‌دانید چه نوع لوله فلکسی برای شما مناسب است، برای خرید اقدام کنید. چنانچه هنوز از نوع قطعه موردنظر اطمینان ندارید، برای خرید لوله فلکسی و مشاوره می‌توانید با واحد فروش تماس حاصل نمایید.

بنر

قیمت‌های فروش لوله‌های فلکسی بل

لوله‌های فلکسی بل قیمت‌های مختلفی دارند و با توجه به نوع آن قیمت‌گذاری می‌شود. این لوله‌ها را در حلقه‌های مختلف متشکل از چند متر می‌فروشند ومعمولاً این حلقه‌ها 25 متری هستند. یکی از عوامل دخیل در قیمت‌گذاری این لوله‌ها، سایز بندی آن‌هاست. این لوله‌ها درسایزهای ،36،42،48، 11،13،16،21،25،21 میلی‌متری خرید و فروش می‌شوند. ما در شرکت تابان پارس تلاش می‌کنیم تا قیمت محصولات را به گونه‌ای  انتخاب کنیم که در حین این‌که کیفیت مطلوبی داشته باشد، چندان هم گران‌قیمت نباشد. شما می‌توانید هر یک از محصولات شرکت  ما را باقیمت مناسب و با خیال راحت خریداری کنید.

قیمت لوله فلکسی ارزان و با کیفیت

با توجه به این که شما از کدام نوع قطعه استفاده می‌کنید، قیمت لوله فلکسی متفاوت خواهد شد. با این حال، ما در سایت تابان پارس تلاش کردیم تا قیمت لوله فلکسی برای شما در کم‌ترین حالت ممکن محاسبه شود. در سایت تابان پارس می‌توانید لوله فلکسی ارزان و با کیفیت تهیه کنید. برای استعلام قیمت لوله فلکسی می‌توانید با واحد فروش تابان پارس در تماس باشید. همچنین اگر از نوع لوله مورد نیاز خود اطلاع دارید، می‌توانید برای اطلاع از قیمت لوله فلکسی موردنظر به صفحات فروش سایت تابان پارس مراجعه کنید.

لوله فلکسی بل - تابان پارس
لوله فلکسی - تابان پارس

سخن آخر

لوله‌های فلکسی بل، در حال حاضر بخش مهمی از صنعت برق را تشکیل می‌دهند. تنوع بسیار زیادی در این نوع لوله‌ها وجود دارد، این تنوع شامل جنس، سایز، کاربرد و… است. قیمت‌گذاری با توجه به جنس و سایزبندی متفاوت است و معمولاً در حلقه‌های 25 متری خرید و فروش می‌شوند. شرکت ما، یکی از کار آزموده‌ترین شرکت‌های فروش این نوع از لوله‌هاست. دراین شرکت، هدف، رضایت مشتری است. برای خرید هر یک از محصولات می‌توانید با مشاوران ما در تماس باشید.

سوالات متداول لوله فلکسی بل

لوله فلکسی بل چیست؟

لوله فلکسی بل لوله‌ای منعطف از جنس فلز است که برای محافظت و پوشش‌دهی کابل‌های برق از آن استفاده می‌شود. نام دیگر این لوله، لوله خرطومی است که در ساخت آن‌ها از آلومینیوم لمینیت و عایق پلی اتیلن استفاده شده است.

کاربرد لوله فلکسی بل چیست؟

لوله فلکسی بل کاربردهای زیادی در صنعت برق دارد. از این لوله‌ها برای پوشش‌دهی کابل‌ها در محیط‌های صنعتی و بیرون، تاسیسات الکتریکی که در محیط‌های مرطوب و یا دارای گردو غبار هستند، انواع سیستم‌های روشنایی، تابلو برق‌ها، اتصالات زیر زمینی و ماشین آلات، سقف‌ها و کف‌های کاذب، سیستم‌های تهویه، مدارات دوربین‌های مدار بسته و… استفاده می‌شود.

لوله خرطومی فلکسی بل چه ویژگی و کاربرد هایی دارد؟

لوله‌های خرطومی ممکن است فلزی یا پلاستیکی باشند یا دارای روکش و بدون روکش باشند. معمولاً نوع نسوز آن در برق‌کشی ساختمان‌ها استفاده می‌شود. بسته به نوع لوله خرطومی، مکان استفاده از آن متفاوت است. مثلاً از لوله خرطومی فلزی در سوله‌ها استفاده می‌شود و یا از لوله خرطومی فلزی مستحکم در سوله‌ها جایی که مدام در زیر پا قرار بگیرد، استفاده می‌شود. خرطومی‌های روکش‌دار فلزی با روکش پلاستیکی معمولاً در فضاهای بیرون کاربرد دارند؛ زیرا در برابر نور آفتاب، سرمای شدید و رطوبت مقاوم هستند. از نوع پلاستیکی این لوله‌ها در تابلوها برق‌ها استفاده می‌شود. خرطومی‌های شیلددار معمولاً در مکان‌هایی که امواج‌های مخابراتی زیاد است، برای جلوگیری از ایجاد نویز و تداخل امواج استفاده می‌شود

Post Views: 729
Tags
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button
× پشتیبانی