سینی کابل برق

قطعه ای که به صورت نردبان تولید می شود و جهت عبور دادن تعداد مشخص و زیادی از سیم و کابل مورد استفاده قرار می گیرد ، نردبان کابل نامیده می شود . در مسیرهایی که به صورت عمودی می باشد به جای سینی کابل از نردبان کابل استفاده می شود . در مسیرهای افقی نیز میتوان از نردبان کابل استفاده نمود که بنابر تشخیص متخصص ساختمان در نظر گرفته می شود . علت استفاده از نردبان کابل ، استحکام راحتتر کابل ها به بدنه نردبان در مسیرهای عمودی می باشد . در این مقاله قصد داریم در رابطه با سینی کابل برق صحبت کنیم.

ابعاد و اندازه سینی کابل برق

  • ضخامت اتصالات سینی کابل بین ٠.٨ تا ٢ mm
  • عرض اتصالات سینی کابل : از ۵۰mm تا ۱۱۰۰mm
  • ورق مصرفی : ورق فولادی ST37
  • نوع روکش : گالوانیزه فابریک و گرم با قابل ارائه با رنگ کوره ای و استاتیک مدل چرمی و ساده

به منظور اتصال سینی‌های کابل به یکدیگر بر روی سقف یا روی دیوار، از انواع اتصالات سینی کابل استفاده می‌کنند. سینی کابل، از جمله لوازمی است که برای سیم کشی و انتقال کابل‌های فیبر نوری و مسی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از آن جایی که در ساختمان‌های بزرگ و سیلوها از کانال‌های زیرزمینی برای سیم کشی و انتقال کابل استفاده نمی‌شود، سینی‌های کابل برق برای این منطور مورد استفاده قرار می‌گیرند.

سینی کابل برق-1

سینی کابل به صورت افقی روی زمین و یا با فاصله‌ی چند سانتی متری از سقف متصل می‌شود. علاوه بر آن، می‌توان از سینی کابل به صورت عمودی و روی دیوار به منظور تقسیم کابل‌ها از کنتور یا تابلوی توزیع نیز استفاده کرد. انواع سینی های کابل را به دو روش ساپورت دیواری و ساپورت آویز سقفی به وسیله‌ی انواع اتصالات سینی کابل متصل می‌کنند. در روش ساپورت دیواری، اتصالات مربوطه را با رول پلاک به دیوار پیچ کرده و سینی را روی ان قرار می‌دهند. این روش در مواردی کاربرد دارد که کابل‌ها از کنار دیوار عبور می‌کنند. در روش ساپورت آویز سقفی، اتصالات L شکل را به سقف پیچ کرده و سینی‌ها را به آن آویزان می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button
× پشتیبانی