اندازه های سینی کابل

استاندارد ضخامت سینی کابل

در سینی کابل های با عرض ۵۰۰ یا ۶۰۰ میلیمتر، ضخامت حتماً میبایست از ورق ۱٫۵ یا ۲ میلیمتر به بالا استفاده شود. برای مثال: در سینی کابل های با عرض ۱۵۰ میلیمتر تا ۴۵۰ میلیمتر و ارتفاع ۴ میلیمتر ، ضخامت ورق حتماً باید ۱٫۵ یا ۱٫۲۵ باشد.

سینی کابل یا Cable Tray در تأسیسات الکتریکی کاربرد دارد . از این ابزار در جهت زیبایی و مرتب بودن کابل کشی های بسیار زیاد در ساختمان‌ها استفاده می‌شود. کابل ها باید در تمام طول مسیر از درون سینی کابل عبور کنند که این شامل حرکت‌های عمودی نیز می‌شود. سینی کابل فلزی به دلیل داشتن ویژگی‌های خاص مناسب برای استفاده در سیستم های تأسیسات برق می‌باشد. در ادامه در رابطه با اندازه های سینی کابل صحبت خواهیم کرد .

نصب سینی کابل

صب سینی کابل بسیار آسان است و تنها به چند ابزار ساده برای نصب نیاز دارد : یک گیره عایق و سوکت نیم اینچی که به سینی کابل متصل می‌شوند. بخش‌های مختلف سینی کابل به گونه‌ای مقیاس بندی شده‌اند که به راحتی می‌توان لایه‌های آن را تغییر داد و با ترکیب‌بندی ساختمان سازگار کرد .

اندازه های سینی کابل

ساخت انواع سینی کابل گالوانیزه در عرض های ( ۱۰۰ – ۱۵۰ – ۲۰۰ – ۲۵۰ – ۳۰۰ – ۴۰۰ – ۵۰۰ – ۶۰۰ – ۷۰۰ – ۸۰۰ و… میلیمتر ) انجام میشود.از این رو با توجه به عرض سینی کابل ، رابط وساپورت یا همان نگه دارنده ساخته میشود.( تعداد ساپورت ، به مقدار حجم کابل قرار گرفته در سینی کابل بستگی دارد).

بدین ترتیب سینی کابل را می‌توان در مکان‌های مختلف نصب کرد .
سینی کابل دارای استاندردهای تایید شده‌ای است که در دستورالعمل آن‌ ذکر شده
و باید با توجه به آن دستورالعمل‌ها بر روی زمین نصب گردد.

برای نصب سینی کابل اتصالات پیش ساخته‌ای وجود دارد که نیاز به برش و خم کردن سینی کابل را از بین می‌برند. برخی از سینی‌های کابل به صورت T و L ساخته شده‌اند که کار نصب و اتصال آن‎ها را آسان‌تر می‌کند.این اتصالات نیز در محیط‌های مختلف آزمایش و کنترل می‌شوند و بر اساس استاندارد تولید می‌گردند.

طول سینی های کابل دارای استاندارهای مشخصی هستند 1،2، 5، 8 و 10 فوت.
می‌توان سینی های کابل را با توجه نیاز مشتری به صورت سفارشی
و در اندازه‌های دیگر نیز طراحی و ساخت سینی کابل با پودر مخصوص پوشش داده می‌شود
به همین علت توسط مته به راحتی سوراخ شده و از شکستگی جلوگیری می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button
× پشتیبانی